Michael Schumacher :(Hürth-Hermülheim, Németország, 1969. január 3. – )[1] német autóversenyző, hétszeres Formula–1-es világbajnok, a sportág eddigi legeredményesebb pilótája.[2] Ő volt a Formula–1 első német világbajnoka, nagy szerepet játszott a sportág németországi népszerűsítésében.[3] Egy 2006-ban, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) által végzett felmérésen a szurkolók a Formula–1 legnépszerűbb versenyzőjének választották.
Két, a Benetton csapattal nyert világbajnokság után, 1996-ban a Ferrarihoz szerződött, ahol 2000 és 2004 között sorozatban öt világbajnoki címet szerzett. Számos rekordot tart, ő nyerte a legtöbb világbajnoki címet, a legtöbb versenyt, ő érte el a legtöbb pole-pozíciót és versenyben futott leggyorsabb kört, élen áll az összes szerzett pontok és a legtöbb, egy szezonban aratott győzelmek rangsorában. A sportágban egyedülálló módon, a 2002-es évad minden versenyén dobogóra állhatott. A vezetési stílusa gyakran váltott ki vitákat. Kétszer volt részese a világbajnoki címet eldöntő ütközésnek, melyek közül az 1997-es, Jacques Villeneuvevel történt karambol után kizárták az az évi világbajnokságból.[5]
A versenypályán kívül az UNESCO nagykövete, számos humanitárius kezdeményezés résztvevője, szószólója a versenyzők biztonságának.[6] Öccse, Ralf Schumacher szintén Formula–1-es pilóta, 2007-ig a Toyota csapatnál versenyzett, majd pedig a DTM-be szerződött. Michael 2006-ban visszavonult, majd a 2010-es szezontól visszatért a Formula–1-be, a Ross Brawn vezette Mercedes GP-hez.[7]
A 2011-es Kanadai Nagydíjon
Életrajzi adatai
Beceneve Schumi
Született 1969. január 3. (42 éves)
Nemzetisége német
Pályafutása
Aktív évei 1991–2006, 2010–
Csapata Mercedes (2010-től)
(Csapattárs: Nico Rosberg)
Rajtszáma 7
Korábbi csapatai Jordan (1991),
Benetton (1991–1995),
Ferrari (1996–2006)
Nagydíjak száma 283 (282 rajt)
Világbajnoki címek 7
Győzelmek 91
Dobogós helyezések 154
Első rajtkockák 68
Leggyorsabb körök 76
VB-pontok 1503
Első nagydíj 1991-es Belga Nagydíj
Első győzelem 1992-es Belga Nagydíj
Legutolsó győzelem 2006-os Kínai Nagydíj
Legutolsó nagydíj 2011-es Szingapúri Nagydíj
2010 VB-helyezés 9. (72 pont)
Mercedes [szerkesztés] 2010 [szerkesztés]
Michael 2010Hosszú spekulációk után 2009. december 23-án bejelentette, hogy 2010-től az újonnan megalakult Ross Brawn által vezetett Mercedes csapatnál fog versenyezni, a honfitárs Nico Rosberg társaságában.
Az első futamon, Shakirban a hetedik helyre kvalifikálta magát. A futamon a rajtnál egy hellyel sikerült előrébb jönnie, ezt a pozíciót a verseny végéig meg is tartotta. A futamot Alonso nyerte, Rosberg eggyel előtte, az 5. helyen végzett. Schumacher elmondása szerint elégedett volt a visszatérő futamon produkált teljesítményével.Az évad végfelé, Japánban nyújtott teljesítménye az újságírókat a régi Schumacherre emlékeztette. A 10. helyről indult, a 6. helyen futott be (Rosbergnek problémái voltak, és csak 17. lett). A hátralévő 3 versenyen úgy tűnt, valóban kezd versenyképes lenni Rosberggel, az utolsó két időmérőn meg is előzte.
Összességében a visszatérő 2010-es esztendő nem sikerült fényesen sem Schumacher, sem rajongói számára. 19 futamon mindössze ötször sikerült az időmérőn és ugyanennyiszer a versenyen legyőznie Rosberget. Hosszú kihagyás és kedvezőtlen feltételek ide vagy oda, ennél mindenki többet várt tőle. Legjobb eredménye két negyedik hely volt, csapattársáé két harmadik. A gyenge teljesítményre a legfőbb magyarázat a megváltozott szabályok (keskeny első gumik és a tesztelési lehetőség hiánya) és az autó Jenson Buttonhoz igazított karakterisztikája volt, amelyek szöges ellentétben álltak Schumacher vezetési stílusával. Mindazonáltal fénykorában Schumacher éppen az alkalmazkodásban jeleskedett, aki rendkívül nehezen kezelhető autókból - a Benettonból és a korai, gyakran műszaki hibával küszködő Ferrariból - is kihozta a maximumot. Michael az évad közben és a végén is elismerte, hogy jóval nehézkesebben alakult a visszatérése, mint amire számított, ám azt is hangsúlyozta, hogy javulni fog, és továbbra is a 8. világbajnoki cím a végső célja. 2010-es teljesítményének legpozitívabb része a nagyszerű rajtai voltak. 2011 elején egy Mercedes-reklámfilmet forgatott csapattársával,
amiben elhangzik, hogy Rosberg gyorsabb nála és kétszer annyi pontot gyűjtött a világbajnoki pontversenyben, mint ő.
Korábbi F1 világbajnokok
1950 Nino Farina- Alfa Romeo
1951 Juan Manuel Fangio- Alfa Romeo
1952 Alberto Ascari- Ferrari
1953 Alberto Ascari- Ferrari
1954 Juan Manuel Fangio- Maserati, Mercedes
1955 Juan Manuel Fangio- Mercedes
1956 Juan Manuel Fangio- Ferrari
1957 Juan Manuel Fangio- Maserati
1958 Mike Hawthorn- Ferrari
1959 Jack Brabham- Cooper
1960 Jack Brabham- Cooper
1961 Phil Hill- Ferrari
1962 Graham Hill- BRM
1963 Jim Clark- Lotus
1964 John Surtees- Ferrari
1965 Jim Clark- Lotus
1966 Jack Brabham- Brabham
1967 Denny Hulme- Brabham
1968 Graham Hill- Lotus
1969 Jackie Stewart- Matra
1970 Jochen Rindt- Lotus
1971 Jackie Stewart- Tyrrell
1972 Emerson Fittipaldi- Lotus
1973 Jackie Stewart- Tyrrell
1974 Emerson Fittipaldi- McLaren
1975 Niki Lauda- Ferrari
1976 James Hunt- McLaren
1977 Niki Lauda- Ferrari
1978 Mario Andretti- Lotus
1979 Jody Scheckter- Ferrari
1980 Alan Jones- Williams
1981 Nelson Piquet- Brabham
1982 Keke Rosberg- Williams
1983 Nelson Piquet- Brabham
1984 Niki Lauda- McLaren
1985 Alain Prost- McLaren
1986 Alain Prost- McLaren
1987 Nelson Piquet- Williams
1988 Ayrton Senna- McLaren
1989 Alain Prost- McLaren
1990 Ayrton Senna- McLaren
1991 Ayrton Senna- McLaren
1992 Nigel Mansell- Williams
1993 Alain Prost- Williams
1994 Michael Schumacher- Benetton
1995 Michael Schumacher- Benetton
1996 Damon Hill- Williams
1997 Jacques Villeneuve- Williams
1998 Mika Häkkinen- McLaren
1999 Mika Häkkinen- McLaren
2000 Michael Schumacher- Ferrari
2001 Michael Schumacher- Ferrari
2002 Michael Schumacher- Ferrari
2003 Michael Schumacher- Ferrari
2004 Michael Schumacher- Ferrari
2005 Fernando Alonso- Renault
2006 Fernando Alonso- Renault
2007 Kimi Räikkönen- Ferrari
2008 Lewis Hamilton- McLaren
2009 Jenson Button- McLaren
2010 Sebastian Vettel-Renault
2011 Sebastian Vettel-Renault